Dagelijks archief: woensdag 29 augustus 2007

American Dream

Motorola advertenties uit 1961-1963 van Charles Schridde

In 1961 startte Motorola de “lively art of electronics“ campagne met futuristische afbeeldingen voor consumentenelektronica. De Amerikaanse consument werd voorgesteld als een James Bond of personage uit The Thunderbirds in een futuristische doorzonwoning met royale view over de stad of op een tropisch eiland, zich amuserend bij de televisie.

Motorola

Het is The American Dream in optima forma. Voor het Vietnam debacle en de oliecrisis kon het nog even: een roze wolk van welvaart om je heen, uiteraard gevuld met de producten van Amerikaanse makelij. Nu de Chinezen aan de beurt zijn roept deze ‘zelfbevrediging’ van de rijke Amerikaan uit golden age of advertising nostalgische gevoelens op.

plan59.com/blog.htm
pastelogram zoomt vandaag (29/08/2007) in op Boathouse DeLuxe van Charley Schridde

Meer Motorola advertenties van Charles Schridde vond ik op worldofkane.blogspot.com

Charles SchriddeCharles Schridde was born in 1926 in Chicago, but spent his childhood on a farm in a rural part of Illinois. His father died when Charlie was seven years of age forcing the rest of the family to move back to Chicago to find work. He received an art scholarship to the Chicago Art Institute at the age of 17. His schooling was interrupted by the war. After his two years in the Navy, Charlie began a 25-year career as an illustrator, with work appearing in the “Chicago Sunday Tribune” and “Life” magazine. His clients included Motorola and Chevrolet. As advertising began changing from drawings to photography, Charlie changed his methods.

Bron: rhlovegalleries.com

schriddestudios.com